Permasalahan Lesen PKK

Permasalahan:


Assalamualaikum...?

Saya , Ahmad Razali Bin Jamaludin ingin bertanyakan beberapa soalan mengenai Lesen PKK

Saya seorang lepasan universiti yang mempunyai degree dalam bidang kejuruteraan elektrik dan sekarang syarikat tempat saya bekerja telah menggunakan Degree saya di dalam lesen PKK company. Baru-baru ini saya ditawarkan bekerja di company lain yang menawarkan gaji yg lebih baik.

Pertanyaan saya ialah:-

1. Apakah masalah yang akan timbul jika company masih menggunakan Degree saya sedangkan saya sudahpun resign daripada company.

2. jika saya ingin menubuhkan company saya sendiri , bolehkah degree saya digunakan utk 2 company yg berbeza.

3. Nasihat daripada pihak tuan mengenai 2 soalan diatas.
kerjasama daripada pihak tuan amat saya hargai

Sekian Terima Kasih



Waalaikumussalam,

Terima kasih kerana melayari tubuhsyarikat.com. Untuk perhatian tuan
apabila anda telah resign daripada company lama besar kemungkinan apabila
co memperbaharui lesen nanti akan ditolak.

Jikalau anda ingin memohon lesen yang lain permohonan anda akan ditolak
kerana degree anda telah digunakan untuk company lama

Jadi jika anda ingin resign dari company lama pastikaan company lama
mengemaskini data pekerja dengan pihak PKK memaklumkan yang anda telah
resign dan mengantikan dengan pekerja yang ada degree lain

3 pandangan pengunjung:

Unknown said...

Apa perbezaan antara lesen kontraktor CIDB dan lesen kontraktor PKK?
Bolehkah sekiranya mengunakan lesen CIDB untuk membuat kerja2 kontraktor tanpa lesen dari PKK?

Anonymous said...

Assalamualikum, kepada semua perbezaan antara PKK dan CIDB ialah PKK adalah lesen yang dikeluarkan oleh pusat Khidmat kontraktor yang biasanya dari kelas A-F manakala lesen CIDB dikeluarkan oleh Construction Insustries Development Board yang dikenali sebagai lesen GRED G1-G7.
Biasanya apabila anda ada PKK boleh hantar tender melalui syarikat anda sendir (main Con) Jikala CIDB ada melakukan kerja Kontraktor sebagai (SUB Con)

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt...

Saya dalam perkiraan untuk menubuhkan syarikat sendiri.
Syarikat yang bakal ditubuhkan adalah berkaitan dengan bekalan makanan mentah dan bermasak (dewan makan, kantin), pembersihan, pendawaian elektrik, pembinaan...apakah proses-proses yang perlu saya lalui untuk tujuan tersebut...mohon bantuan

Related Posts with Thumbnails