Prosedur Penubuhan Persatuan

Apa khabar saudara sekalian, saya harap semoga berada dalam keadaan sihat kehendaknya. Akhir-akhir ni saya mendapat banyak pertanyaan mengenai cara/prosedur bagi Penubuhan Persatuan. Mungkin ramai diantara kita yang hendak menubuhkan persatuan untuk aktiviti-aktiviti tertentu. Berikut adalah contoh pertanyaan mengenai penubuhan persatuan.

Untuk makluman pihak tuan, saya ingin menubuhkan satu persatuan. Namun, saya ingin mendaftarkan persatuan tersebut. Saya tidak tahu bagaimana nak mendaftarkan persatuan tersebut. Jadi, saya ingin mendapatkan bantuan dari pihak tuan untuk makluman saya bagaimana dan apakah prosedur untuk menubuhkan persatuan ini agar ia menetapi Perlembagaan Persekutuan yang menetapkan setiap persatuan itu perlu didaftar..
Baiklah..
Untuk penerangan lanjut mengenai persatuan ini, anda boleh Klik Disini.

1 pandangan pengunjung:

Unknown said...

Salam,

Ref : Penubuhan Persatuan.

Saya ada dua soalan seperti dibawah ;

1. Berapa lama proses kelulusan pemohonan penubuhan PERSATUAN.

2. Apakah wujud PERSATUAN yang sedia-ada yang boleh dijual/beli seperti syarikat Sdn Bhd dalam pasaran.

Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails